Styrelseprotokoll 161031

• Uppdaterad: 2018-08-22 20:30

Styrelsemöte

Sydsvenska Styrkelyftförbundet 161031

Närvarande: Kenneth, Magnus, Micke, Sophia, Malin.

Ordf Kenneth öppnar mötet.

Sekreterare: Malin.

Protokolljusterarare Magnus.

• Ekonomi: Magnus rapporterar. Inte hänt mycket sen sist, 77114 kr i kassan. Priser är inköpta, domarkostnader som ökat (dubblat arvode). En stång inköpt till HAK/greppet.
  • Protokollgenomgång. Fg protokoll gås igenom.

Punkter:

• DM- kommande i Malmö, hittills 30 lyftare anmälda. Lund saknas ännu anmälningar. Diskussion kring hur vi gör det framöver, om det ska vara förlagt på två helger. Tas upp vi nästa årsmöte. Bättre korta tävlingsdagar, och fördelat på fler dagar.
  • Möte i Kristianstad 28 september, där Kenneth, Malin och Fia deltog från HAK, och 2 från Lund. Nya distriktsutvecklaren Sara presenterade sig själv och sitt uppdrag, och mycket handlade om hur vi kan utveckla distriktet, vår verksamhet mm. Diskussion finns kring regioner, 2-3 distrikt slås samman, och ar kommittéer motsvarande de som finns i SSF.
  • 10-11 december distriktsmöte med förbundet, Kenneth och Malin deltar troligtvis.
  • Möte i Helsingborg med Stina och Johnny 19 oktober. Gick igenom förberedelser inför EM. Tyngdlyftarpodiet från LA ska vi försöka låna. Kollat lokalerna osv.  Johnny informerar om läget så här långt. Inträdet bestämmer SSSF. Viktigt att alla är delaktiga så mkt man kan och förmår, från hela distriktet. Vinsterna kommer att fördelas enligt någon fördelningsmodell, som vi kommer överens om i förväg.
  • Sm-veckan i Hbg/Landskrona 2018.
  • Götalandsmästerskapen i mars. Ta kontakta med Sydvästra ang kunskapsöverföring/erfarnhetsutbyte av större tävlingar (Malin bokar tfn-möte med ngn från deras distrikt). Viktigt att vi går ut med förfrågan vem som kan hålla i det, och det ganska snart.
  • En del kontakteruppgifter är uppdaterade, men ytterligare kvarstår.
  • Vi måste börja samarbeta mer, och hjälpas åt vid tävlingar inte minst. Vi vill att sporten och intresset växer, och vore positivt att t.ex förlägga tävlingar även i de mindre orterna, för att väcka intresse, och att distriktet hjälps åt att arrangera och ställa upp med folk.
  • Beslutat om biocheckar som present till domarna skickas ut som vanligt.
  • Nytt styrelsemöte 23 januari kl 20.00 (telefonmöte)
  • Årsmöte 18 februari kl 14.00 (plats meddelas senare).

Skribent: Malin Dalshoff

knapp-databas

knapp-resebok

knapp-slshop